Urząd Miejski w Łęcznej otrzymał kolejny certyfikat za realizację zadań w ramach programu „Przejrzysta Polska”.
Przejrzysta Polska jest programem realizowanym prze Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej nieprzerwalnie od 2004 roku. Inicjatorem przedsięwzięcia była FRDL wraz z „Gazetą Wyborczą” we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, Fundacją im. Stefana Batorego, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Bankiem Światowym.
Adresatem akcji są samorządy terytorialne, które przy współpracy z organizacjami pozarządowymi i mieszkańcami chcą udoskonalić praktykę sprawowania władzy i administrowania, dążąc do wyeliminowania korupcji i innych form patologii.
Urząd Miejski w Łęcznej uczestniczy w tej akcji od samego początku, a ostatnio ubiegał się o przyznanie odnawialnego certyfikatu, który przyznawany jest na dwa lata (2008-2010). Warunkiem jego otrzymania jest uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wdrożonych rozwiązań. Oznacza to ciągły proces doskonalenia świadczonych przez urząd usług.
W czerwcu Urząd Miejski poddał się zewnętrznemu audytowi certyfikacyjnemu wykonanemu przez eksperta programu „Przejrzysta Polska”. Sprawdzano, czy nadal realizowane są zadania, których wdrażania podjęliśmy się i czy nadal spełniane są standardy akcji.
Ocenie podlegało 6 zadań w ramach poszczególnych zasad:
Zasada przejrzystości - wprowadzenie kart usług dla Klientów.
W sposób przyjazny dla klientów, w formie kart usług, opisaliśmy sposób załatwiania spraw w naszym urzędzie: do kogo się udać i jakie dokumenty przygotować. Karty dostępne są w urzędzie w formie drukowanej oraz w formie elektronicznej na naszej stronie internetowej (zakładka "Poradnik interesanta").
Zasada braku tolerancji dla korupcji - wypracowanie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników urzędu.
Opracowaliśmy kodeks etyczny urzędnika, zawierający zasady, którymi się kierujemy wykonując naszą pracę w urzędzie oraz w kontaktach z Klientami. Treść kodeksu jest dostępna w urzędzie i na naszej stronie internetowej.
Zasada partycypacji społecznej - opracowanie i wdrożenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Co roku nasi radni przyjmują w formie uchwały Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. Określa on warunki współdziałania naszej jednostki z organizacjami pozarządowymi, m.in. procedury konkursów i przyznawanie dotacji.
Zasada rozliczalności oraz zasada przewidywalności - przygotowanie i rozpropagowanie przez urząd broszury pt. „Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?”.
Co roku wydajemy broszurkę „Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?” (Zasada rozliczalności). Materiał ten zawiera przystępną dla odbiorcy prezentację budżetu naszej jednostki, a także strukturę dochodów i wydatków. Tekst broszury dostępny jest na naszej stronie internetowej oraz w urzędzie w formie papierowej, był również dostarczany bezpośrednio do mieszkań z lokalną bezpłatną gazetą.
W tym roku broszura została wzbogacona o informacje o aktualnych strategicznych dokumentach rozwojowych. Prezentujemy planowane przez naszą jednostkę przedsięwzięcia i inwestycje (Zasada przewidywalności).
Zasada fachowości - nabór do pracy w urzędzie wg procedury naboru.
Opracowaliśmy procedury naboru pracowników w taki sposób, aby zagwarantować profesjonalizm naszej kadry, a co za tym idzie coraz lepszą jakość świadczonych usług. Usprawniając wewnętrzne procedury naszej jednostki, coraz bardziej udoskonalamy i usprawniamy codzienną pracę w naszym urzędzie.
Urząd Miejski w Łęcznej
21-010 Łęczna
Plac Kościuszki 5
Województwo lubelskie
Powiat łęczyński
tel.: 81 535 86 00
faks.: 81 752 02 42
Godziny otwarcia:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:00 - 15:00
wtorek: 8:00 - 16:00
e-mail: info@um.leczna.pl
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
ESP /y5j80b3hn1/skrytka