Dodano: 2011-02-14 00:00:00

Odpowiedź na Stanowisko Zarządu Powiatu Łęczyńskiego w sprawie zwolnienia z opłat za wymianę dokumentów w związku ze zmianą numeracji nieruchomości

Odpowiedź na Stanowisko Zarządu Powiatu Łęczyńskiego
w sprawie zwolnienia z opłat za wymianę dokumentów
wynikających ze zmiany numeracji na terenie Podzamcza, Zofiówki
oraz Kol. Trębaczów w Gminie Łęczna

Zmiana numeracji nieruchomości jakiej dokonał Urząd Miejski w Łęcznej spowodowana była koniecznością uporządkowania tej kwestii w związku z rozwojem miejscowości. O to, że zaistniała taka konieczność trudno winić kogokolwiek, w tym również odpowiedzialnych za wprowadzenie wcześniejszej numeracji ponad dwadzieścia lat temu. Należy podkreślić, że decyzja o zmianie numeracji ma służyć tylko mieszkańcom – ich wygodzie i bezpieczeństwu. Sygnały o uciążliwościach związanych z nieuporządkowaną numeracją docierały do Gminy od mieszkańców oraz różnych służb ratowniczych. Dla działalności administracyjnej Urzędu taka zmiana nie była zupełnie potrzebna – wymagała od Gminy nakładów finansowych i dodatkowej pracy. Ze stanowiska Zarządu Powiatu można wnosić, że władze Powiatu nie dostrzegają zasadności tej operacji, a tylko zwracają uwagę na to iż Urząd wymusił na mieszkańcach konieczność wymiany dokumentów.

W stanowisku Zarządu czytamy: „Niestety Starostwo Powiatowe w Łęcznej nie otrzymało żadnych informacji od organu dokonującego zmiany numeracji, w związku z powyższym nie było podstawy do wprowadzenia zmian do budżetu…”. Wynika z tego, że w budżecie Powiatu nie wprowadzono dodatkowych dochodów wynikających z zysku na wydawanych dokumentach w miejscowościach, które objęła zmiana numeracji. Nie można więc mówić o zmniejszeniu planowanych dochodów w przypadku wprowadzenia zwolnień dla mieszkańców, a tylko o nie zwiększeniu dochodów ich kosztem. Tak więc ewentualne zmniejszenie odpłatności dla mieszkańców nie wpłynie na budżet Powiatu tak bardzo, jak by mogło to wynikać z obaw Zarządu.

Propozycja Zarządu Powiatu „rozpatrzenia przez Burmistrza Łęcznej wniosków np. o zmniejszenie czy umorzenie lokalnych podatków mieszkańcom zmuszonym do zmiany dokumentów, co bezpośrednio wyrówna straty finansowe mieszkańców” , jako systemowe rozwiązanie problemu, spowodowana jest chyba nieznajomością prawa. Takie działanie wiązałoby się ze złamaniem prawa z wszelkimi konsekwencjami. W tym miejscu warto zwrócić uwagę z kolei na fakt, że dotychczas wielokrotnie instytucje powiatowe miały zmniejszane lub umarzane podatki przez Burmistrza, mimo że wiązało się to ze zmniejszeniem dochodów Gminy Łęczna i ograniczeniem zakresu realizowanych zadań własnych Gminy. Gmina Łęczna wielokrotnie również udzielała pomocy finansowej Powiatowi na realizację jego zadań.

Ostateczna decyzja w sprawie zwolnień z opłat za wymianę dokumentów wynikających ze zmiany numeracji nieruchomości należy wyłącznie do władz Powiatu. Każda jednostka samorządu terytorialnego, co dotyczy również Powiatu, samodzielnie decyduje o sposobie realizacji własnych zadań i kształtowaniu relacji ze swoimi mieszkańcami. Podpowiedzi jak realizować własne zadania nie są potrzebne, szczególnie takie, które nie są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Urząd Miejski w Łęcznej

Kontakt

Urząd Miejski w Łęcznej
21-010 Łęczna
Plac Kościuszki 5
Województwo lubelskie
Powiat łęczyński
tel.: 81 535 86 00
faks.: 81 752 02 42
Godziny otwarcia:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:00 - 15:00
wtorek: 8:00 - 16:00

e-mail: info@um.leczna.pl
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
ESP  /y5j80b3hn1/skrytka

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia z naszej strony?Zgadzam się

Media społecznościowe

© 2018 Łęczna - serwis Urzędu Miejskiego w Łęcznej.
Projekt i wykonanie - freeline.pl
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj » zamknij