Dodano: 2016-09-23 00:00:00

Relacja z XXV-tej Sesji Rady Miejskiej

Relacja z XXV-tej Sesji Rady Miejskiej
XXV Sesja Rady Miejskiej w Łęcznej - początek obrad 14:00

Przewidywany porządek obrad:
1.    Otwarcie Sesji – stwierdzenie quorum.
2.    Przyjęcie poprawek do porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z XXIV-ej Sesji Rady.

4.    Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.
5.    Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych oświadczeniach majątkowych    Burmistrza Łęcznej i Przewodniczącego Rady.
6.    Interpelacje, zapytania, wnioski.
7.    Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Łęczna za I półrocze 2016r.
8.    Podjęcie uchwał w sprawach:
a)    wprowadzenia zmian w budżecie gminy Łęczna na 2016 rok,
b)    wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych gminy,
c)    przystąpienia Gminy Łęczna do wspólnej realizacji projektu pn. „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa lubelskiego” w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem Lokalna Grupa Działania „Polesie” oraz samorządami lokalnymi,
d)    przystąpienia Gminy Łęczna do wspólnej realizacji zadania z zakresu poprawy bezpieczeństwa drogowego w partnerstwie z Gminą Cyców, Gminą Puchaczów, Powiatem Łęczyńskim.
9.    Informacja Burmistrza o stanie czystości i porządku w gminie Łęczna.
10.    Wolne wnioski.
11.    Sprawy organizacyjne.
12.    Zakończenie obrad.

Po stwierdzeniu quorum (obecnych 19 radnych) Przewodnicząca Rady przedstawiła przewidywany porządek obrad. W imieniu Burmistrza Skarbnik Miasta złożyła wniosek o uzupełnienie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2016-2023. Wniosek o zmianę porządku obrad został przyjęty jednogłośnie. Następnie radni przyjęli jednogłośnie protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej - 19 głosów za.
W kolejnym punkcie Burmistrz przedstawił sprawozdanie z pracy między sesjami (sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszej relacji). Przewodnicząca Rady przedstawiła informację z Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego o złożonych oświadczeniach majątkowych    Burmistrza Łęcznej i Przewodniczącego Rady (nie stwierdzono nieprawidłowości).
W punkcie "Interpelacje, zapytania, wnioski" pytania kierowane do Burmistrza dotyczyły między innymi parkingu przy ulicy Jaśminowej, projektów finansowanych w ramach Szlaku Jana III Sobieskiego, budowy ulicy Spacerowej, a także przebiegu rady nadzorczej Łęczyńskiej Energetyki. 
Informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Łęczna za I półrocze 2016 r. przedstawiła Pani Renata Brońska Skarbnik Miasta - dochody za ten okres to  ponad 34,8 mln zł co stanowi ponad 51% planu; wydatki wyniosły ponad 31,6 mln zł.
Następnie przystąpiono do rozpatrywania uchwał.  Uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2016-2023 poparło  19 głosów radnych, 1 osoba się wstrzymała. Jednogłośnie podjęto uchwały w sprawie:
  • wprowadzenia zmian w budżecie gminy Łęczna na 2016 rok,
  • wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych gminy,
  • przystąpienia Gminy Łęczna do wspólnej realizacji zadania z zakresu poprawy bezpieczeństwa drogowego w partnerstwie z Gminą Cyców, Gminą Puchaczów, Powiatem Łęczyńskim.
Uchwałę w sprawie przystąpienia Gminy Łęczna do wspólnej realizacji projektu pn. „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa lubelskiego” w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem Lokalna Grupa Działania „Polesie” oraz samorządami lokalnymi poparło 18 radnych, jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Informację o stanie czystości i porządku w gminie Łęczna przedstawił pracownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Pan Piotr Wójcicki. Informacja przedstawiała zakres wykonywanych prac i środki, które gmina może na to przeznaczać. Niestety środki te nie wystarczają na wszystkie potrzeby. Większość środków została wyczerpana do połowy roku. Wskazano, że należy albo zwiększyć wielkość środków przeznaczanych na te zadania albo wypracować kompromis i wskazać ewentualnie rejony priorytetowe, na których utrzymanie przeznaczano by większe środki. Nie będzie to łatwe bo każdy uważa, że okolica jego miejsca zamieszkania jest najważniejsza.
Pani Przewodnicząca wskazała, że rosną oczekiwania mieszkańców dotyczące zieleni. Wskazała, że w wielu miastach zupełnie inaczej wygląda zieleń i dbałość o nią.
Pan radny M.Fijałkowski zaproponował, żeby utrzymanie czystości i zieleni realizować we własnym zakresie - zakupić sprzęt i zatrudnić pracowników. W odpowiedzi Burmistrz wskazał, że przedstawione przez radnego założenia nie są realne. Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani E.Korszla zaproponowała, żeby szczegółowo przeliczyć różne rozwiązania i opracować plan poprawy. Wskazała, że warto porównać wydatki Łęcznej z wydatkami innych miast w omawianym obszarze.
Punkty  "Wolne wnioski" i "Sprawy organizacyjne" zakończyły obrady sesji Rady Miejskiej.


DO POBRANIA


sprawozdanie_burmistrza_xxv_sesja_28.09.2016.pdf

Kontakt

Urząd Miejski w Łęcznej
21-010 Łęczna
Plac Kościuszki 5
Województwo lubelskie
Powiat łęczyński
tel.: 81 535 86 00
faks.: 81 752 02 42
Godziny otwarcia:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:00 - 15:00
wtorek: 8:00 - 16:00

e-mail: info@um.leczna.pl
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
ESP  /y5j80b3hn1/skrytka

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia z naszej strony?Zgadzam się

Media społecznościowe

© 2018 Łęczna - serwis Urzędu Miejskiego w Łęcznej.
Projekt i wykonanie - freeline.pl
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj » zamknij