Rozpoczęcie obrad godz. 14.00.
Po otwarciu sesji i stwierdzeniu quorum (obecnych 20 radnych) przyjęto następujący porządek obrad:
Przewidywany porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji – stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie poprawek do porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z IV-ej Sesji Rady.
4. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.
5. Interpelacje, zapytania, wnioski.
6. Podjęcie uchwały w sprawie:
a) przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2015-2017,
b) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łęczyńskiemu,
c) ustalenia wysokości opłaty za wpis żłobka oraz klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
d) rozpatrzenia skargi.
7. Wolne wnioski.
8. Sprawy organizacyjne.
9. Zakończenie obrad.
Po przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji Burmistrz przedstawił sprawozdanie z pracy między sesjami (treść sprawozdania poniżej).
W punkcie interpelacje, zapytania, wnioski - Przewodnicząca Rady Miejskiej Pani Krystyna Borkowska poinformowała między innymi o piśmie Burmistrza Łęcznej do Starosty Łęczyńskiego dotyczącego propozycji przejęcia przez Powiat prowadzenia I Liceum Ogólnokształcącego w Łęcznej. Następnie Burmistrz odpowiadał na pytania dotyczące rewitalizacji Starego Miasta a także remontu drogi powiatowej w Karolinie.
Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2015-2017. Gminny Program Wspierania Rodziny wyznacza zespół planowanych działań mających na celu wspieranie rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo - wychowawczych, w procesie przywracania zdolności tych rodzin do prawidłowego funkcjonowania w szczególności poprzez pracę z rodziną oraz zapewnienie pomocy w opiece i wychowaniu dzieci. Realizatorem programu jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej. Treść Programu poniżej. Za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.
Uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łęczyńskiemu - dotyczy przeznaczenia dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łęcznej kwoty 16 000 zł na przeciwdziałanie narkomanii oraz na profilaktykę i rozwiązywanie problemów alkoholowych. Za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.
Uchwała w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis żłobka oraz klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 stanowi, że wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych, który prowadzi Burmistrz, podlega opłacie stanowiącej dochód gminy. Opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia czyli 875 zł. Burmistrz zaproponował Radzie ustalenie opłaty w wysokości 100 zł z uwagi na niekomercyjność przedsięwzięcia, jakim jest prowadzenie usług żłobkowych lub klubów dziecięcych oraz wychodząc z założenia, że prowadzenie takiej działalności jest społecznie wysoce uzasadnione i użyteczne. Zgodnie z ustawą zmiany w rejestrze oraz wykreślenia z rejestru są zwolnione z opłaty. Za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych.
Skargę na Burmistrza radni uznali za bezzasadną. Za takim rozstrzygnięciem opowiedziało się 15 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu.
DO POBRANIA
sprawozdanie_burmistrza_lecznej_sesja_25.02.2015.pdfmops_program_wspierania_rodziny_leczna.docx