Dodano: 2021-01-29 11:51:51

Wprowadzamy zwolnienia z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców

Wprowadzamy zwolnienia z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców

Rada Miejska w Łęcznej przyjęła uchwałę zwalniającą przedsiębiorców z podatku od nieruchomości za okres styczeń - marzec 2021 jeśli ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.

Podstawą do starania się o zwolnienie jest spadek obrotów gospodarczych, w następstwie koronawirusa, o co najmniej 40%.

Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w miesiącu październiku i listopadzie 2020 r., w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych miesięcy kalendarzowych roku 2019.

Zwolnienie z podatku od nieruchomości w stosunku do tego samego przedsiębiorcy stosuje się tylko jeden raz.
Pomoc na podstawie niniejszej uchwały w formie zwolnień z podatku od nieruchomości stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce.

AKTUALIZACJA

Informujemy, że w dacie 20 lutego 2021r. weszła w życie uchwała Nr  XXIX/173/2021 z dnia 27 stycznia 2021r. w sprawie wprowadzenia zwolnień z  podatku od nieruchomości na terenie Gminy Łęczna w  związku z  ponoszeniem przez przedsiębiorców negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2021r.

Mikroprzedsiębiorca, żeby skorzystać ze zwolnienia z podatku od nieruchomości powinien potwierdzić prawo do zwolnienia przez złożenie następujących dokumentów:

1) informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1 i załącznik ZIN-2) lub korekty deklaracji na podatek  od nieruchomości;

2) oświadczenia przedsiębiorcy, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały wraz z dokumentami potwierdzającymi pogorszenie płynności finansowej i spadek obrotów; DO POBRANIA TUTAJ.

3) informacji, przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały. DO POBRANIA TUTAJ.

4) dokument księgowy potwierdzający spadek obrotów gospodarczych o co najmniej 40 %.

Przez spadek obrotów rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym,  obliczone jako stosunek łącznych obrotów  w miesiącu październiku i listopadzie 2020 r., w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych miesięcy kalendarzowych roku 2019.

Przedsiębiorco! Masz pytania? Chętnie odpowiemy i wszystko wyjaśnimy. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerami:

81-535-86-16
81-535-86-18
81-535-86-14

Cała uchwała w załączniku.

Kontakt

Urząd Miejski w Łęcznej
21-010 Łęczna
Plac Kościuszki 5
Województwo lubelskie
Powiat łęczyński
tel.: 81 535 86 00
faks.: 81 752 02 42
Godziny otwarcia:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:00 - 15:00
wtorek: 8:00 - 16:00

e-mail: info@um.leczna.pl
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
ESP  /y5j80b3hn1/skrytka

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia z naszej strony?Zgadzam się

Media społecznościowe

© 2018 Łęczna - serwis Urzędu Miejskiego w Łęcznej.
Projekt i wykonanie - freeline.pl
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj » zamknij