Dodano: 2009-06-03 00:00:00

Zasady przyznawania dofinansowania na usuwanie odpadów zawierających azbest

Zasady przyznawania dofinansowania na usuwanie odpadów zawierających azbest

Załącznik
do uchwały Nr XXVII/229/2009
Rady Miejskiej w Łęcznej
z dnia 25 marca 2009 r.

Regulamin
określający zasady dofinansowania osób fizycznych usuwających odpady zawierające azbest
z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Łęczna

§ 1.
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym dofinansowania na usuwanie odpadów zawierających azbest związanych z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych na obiektach budowlanych położonych na terenie gminy Łęczna.

§ 2.
1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty związane z utylizacją odpadów zawierających azbest powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, takie jak:

a) demontaż pokrycia,
b) zabezpieczenie odpadów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) załadunek, transport i unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadów na uprawnionym składowisku,
d) oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego.

2. Dofinansowanie nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć
dachowych oraz kosztorysów rozbiórkowych.

3. Dofinansowanie przysługuje osobom mającym tytuł prawny do obiektu budowlanego/ działki znajdującego się na terenie Gminy Łęczna.

4. Dofinansowanie przyznaje się tylko raz dla danego obiektu budowlanego.

5. Dofinansowanie nie obejmuje osób fizycznych, które we własnym zakresie dokonały czynności demontażu lub transportu oraz przekazania do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.

§ 3.
Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie zadania określonego w § 2 pkt.1 jest przedłożenie w Urzędzie Miejskim w Łęcznej następujących dokumentów:

1) informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania (załącznik nr 1) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz.1876),

2) oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (załącznik nr 2) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649),

3) oświadczenia o wyrażeniu zgody na umieszczenie danych w wojewódzkiej bazie azbestowej (załącznik nr 3),

4) stosowny wniosek o odebranie odpadów zawierających azbest (załącznik nr 4).

§ 4.
1. Osoby fizyczne ubiegające się o uzyskanie dofinansowania kosztów określonych w § 2 pkt.1 winny złożyć stosowny wniosek do Urzędu Miejskiego w Łęcznej (załącznik nr 5).

2. Do wniosku, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć:

a) kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/ działki.
W przypadku budynku/ działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli,

b) wypis z rejestru gruntów lub wypis z kartoteki budynków.

3. Komisja powołana przez burmistrza na podstawie w/w dokumentów oraz oględzin budynku, rozpatruje wniosek i kwalifikuje go do realizacji poprzez zawarcie umowy z wnioskodawcą.

4. Wnioskodawca przed przystąpieniem do wymiany pokrycia dachowego jest obowiązany do złożenia w Urzędzie Miejskim w Łęcznej kopii potwierdzenia zgłoszenia w Starostwie Powiatowym w Łęcznej – Wydział Budownictwa, zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku, dokonanym na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót lub kopii pozwolenia na budowę wymaganego w przypadku rozbiórki budynku lub zmiany wyglądu obiektu.

5. Po zakończeniu prac Wnioskodawca jest obowiązany do przedłożenia w Urzędzie Miejskim:

a) informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (załącznik nr 6) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876),

b) oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych /zgodnie z § 8, ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649)/, zawierającego dodatkowo informację o łącznej powierzchni płyt azbestowo – cementowych usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko,

c) karty ewidencji odpadu i karty przekazania odpadu (załącznik nr 7 i 8).

6. Komisja potwierdza na podstawie wizji w terenie i sporządzonym protokole wykonanie prac w zakresie określonym we wniosku.

7. Druki wniosków o przyznanie dofinansowania dostępne będą w Biurze Obsługi Interesanta pok. nr 11 w budynku przy Placu Kościuszki 5 i do pobrania na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

8. Dokumenty składa się w jednym egzemplarzu, w przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentu, dla stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.

§ 5.
1. Wysokość dofinansowania dla jednego obiektu budowlanego wynosi 80% całkowitych kosztów określonych w § 2 pkt 1, w tym z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łęcznej – 30%, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie – 50%.

2. Wnioskodawca ponosi 20 % całkowitych kosztów określonych w § 2 pkt 1.

3. W przypadku pozyskania przez Urząd Miejski w Łęcznej środków z innych źródeł istnieje możliwość dofinansowania w 100%.

4. Jednorazowo w 2009 roku udziela się dofinansowania w wysokości 80% z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łęcznej do załadunku, transportu i unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadów na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest pochodzących z demontażu płyt azbestowo – cementowych płaskich lub falistych zgromadzonych na posesjach przed wejściem w życie przepisów w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest w 2004 r.

§ 6.
Prace związane z utylizacją odpadów zawierających azbest Gmina zleci firmie posiadającej stosowne uprawnienia i zezwolenia wyłonionej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

§ 7.
1. Wnioski o dofinansowanie należy składać w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok realizacji zadania.

2. Na rok 2009 wnioski będą przyjmowane do 30 czerwca 2009 r.

3. Wnioski złożone po terminie będą rozpatrywane w miarę posiadanych środków finansowych.

4. Wnioski niekompletne nie będą realizowane, do czasu ich uzupełnienia.

5. Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą mogły być dofinansowane w roku następnym.

§ 8.
Dofinansowaniu nie podlegają przedsięwzięcia zrealizowane przed wejściem w życie niniejszego regulaminu.








DO POBRANIA


zalacznik_nr_1.doc
zalacznik_nr_2.doc
zalacznik_nr_3.doc
zalacznik_nr_4.doc
zalacznik_nr_5.doc
zalacznik_nr_6.doc
zalacznik_nr_7.doc
zalacznik_nr_8.doc

Kontakt

Urząd Miejski w Łęcznej
21-010 Łęczna
Plac Kościuszki 5
Województwo lubelskie
Powiat łęczyński
tel.: 81 535 86 00
faks.: 81 752 02 42
Godziny otwarcia:

poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:00 - 15:00
wtorek: 8:00 - 16:00

e-mail: info@um.leczna.pl
NIP 505-001-77-49
REGON 431020055
ESP  /y5j80b3hn1/skrytka

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia z naszej strony?Zgadzam się

Media społecznościowe

© 2018 Łęczna - serwis Urzędu Miejskiego w Łęcznej.
Projekt i wykonanie - freeline.pl
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj » zamknij